Hur gör jag en retur?
Om du av någon anledning inte är nöjd med din vara skickar du tillbaka den till oss. Du har full retur- och bytesrätt inom 30 dagar från den dag du tog emot varan. Som konsument har du har enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler rätt att ångra ditt köp genom att du skickar ett meddelande om detta till kundtjänst inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Observera att ångerrätten ej gäller specialtillverkade, broderade och/eller tryckta plagg. Villkoret är att varan är oanvänd samt returneras i originalpåse. Du står själv för kostnaden för returen.
Gör såhär
- Kontakta returavdelningen på telefon 033-21 17 50 eller e-mail: returns@hejco.com för att få en fraktsedel. (Är du privatkund och fått din leverans via MyPack Collect har du fått med en fraktsedel i paketet). Denna klistrar du utanpå paketet.
- Fäst fraktsedeln på paketet. På fraktsedeln finns alla uppgifter som behövs för att returen ska komma rätt. Vår fraktsedel är förbetald, men du kan självklart även välja att betala portot själv direkt och skriva följande returadress på paketet:
Hejco / Hejmar AB
Kättebo 102, Torsbo
523 60 Gällstad
- Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i originalpåse eller kartong.
- En ifylld retursedel måste alltid medfölja returen för att vi ska behandla den. Fyll i orsaken till returen på retursedeln och lägg den överst i paketet.
- Kostnad för returfrakt (f.n. 49:- ex moms) justeras i efterhand. När det gäller retur står du för transportrisken, så tänk på att förpacka varan väl.
- När vi mottagit returen och godkänt den betalar vi tillbaka pengarna till dig och drar av returfrakten på 49 kr exkl moms. Om det är en reklamation så står vi självklart för alla fraktkostnader.
Vi hanterar inte byten utan önskar du en ny vara, returnera den du vill returnera och gör en ny beställning i webshoppen.
Anteckna returkollinummer och spara det tills returen är avklarad, det skall används vid eventuella reklamationer. Om Hejco har orsakat returen står vi för frakten, i annat fall regleras detta i efterhand.
Vi kan ej ta emot returer mot postförskott eller ofrankerat.
Plagg som är specialtillverkade, broderade och/eller tryckta kan vi bara ta i retur om det är fråga om felaktigheter från vår sida.
Kontakta returavdelningen på telefon 033-21 17 50 eller e-mail: support@hejco.com för att få en fraktsedel eller använd den returfraktsedel som kom med i din leverans (gäller endast MyPack leveranser). Denna klistrar du utanpå paketet.
Returkostnad
Kostnad för returfrakt (f.n. 49:- ex moms) justeras i efterhand. När det gäller retur står du för transportrisken.
Byten
Vi hanterar inte byten utan önskar du en ny vara, returnera den du vill returnera och gör en ny beställning i webshoppen.
Hur gör jag en reklamation?
Vid en reklamation ska returavdelningen kontaktas via mail eller telefon 033-21 17 50. Reklamationer returneras snarast efter att du upptäckt felet. Beskriv noga vad som är fel, markera gärna med något tex tejp.
Vid reklamation av en vara ska en kopia av faktura/följesedel sändas med för att vi snabbt skall kunna behandla ärendet. Kom ihåg att paketera varorna väl. Om plagget är använt skall det tvättas innan retur. Om så ej är fallet debiteras 100kr/plagg.
För godkända reklamationer betalar Hejco för returportot.