Stäng

Villkor Hejco Sverige

Beställning

För att handla från Hejcos webshop måste du vara 18 år.
När du har gjort din beställning får du en preliminär orderbekräftelse till den e-postadress som du har angivit. Kontrollera din orderbekräftelse noga för att säkerställa att de uppgifter som där anges stämmer. Om orderbekräftelsen är felaktig i något avseende, gällande produkter, storlekar eller priser, ber vi dig ta kontakt med vår kundtjänst på telefon 033 20 22 50 eller skicka ett e-mail här omgående.

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och felaktigt angivna priser på vår hemsida och i vår webshop.

Betalningsvillkor

Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Hejco - Fristads AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan och i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Kortbetalning

Kortbetalning sker via SVEA. Vi accepterar VISA och Mastercard. Beloppet reserveras i samband med orderläggningen i webshop och dras i samband med slutleverans.

Faktura för offentlig sektor

Det här betalalternativet gäller endast företag och verksamheter inom offentlig sektor, institutioner eller ideella föreningar. För betalning med faktura för offentlig sektor gäller betalning mot faktura 14 dagar från fakturadatum efter sedvanlig kreditundersökning. Organisationsnummer måste alltid anges vid beställning från ett företag, föreningar eller institutioner. 

Fraktvillkor

Frakt inom Sverige för order via webshop är f.n. 49:- ex moms. Fraktfritt vid order över 1000:- ex moms.

Retur & bytesrätt

Om du av någon anledning inte är nöjd med din vara skickar du tillbaka den till oss. Du har full retur- och bytesrätt inom 30 dagar från den dag du tog emot varan. Som konsument har du har enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler rätt att ångra ditt köp genom att du skickar ett meddelande om detta till kundtjänst inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Observera att ångerrätten ej gäller specialtillverkade, broderade och/eller tryckta plagg. Villkoret är att varan är oanvänd samt returneras i originalpåse. Du står själv för kostnaden för returen.

 

Gör såhär

  1. Kontakta returavdelningen på telefon 033-20 23 00 eller e-mail: retur.se@fristadskansas.com för att få en fraktsedel. (Är du privatkund och fått din leverans via MyPack Collect har du fått med en fraktsedel i paketet). Denna klistrar du utanpå paketet.
  2. Fäst fraktsedeln på paketet. På fraktsedeln finns alla uppgifter som behövs för att returen ska komma rätt.  Vår fraktsedel är förbetald, men du kan självklart även välja att betala portot själv direkt och skriva följande returadress på paketet:

    Fristads AB
    Prognosgatan 24
    504 64 BORÅS

 

  1. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i originalpåse eller kartong.
  2. En ifylld retursedel måste alltid medfölja returen för att vi ska behandla den. Fyll i orsaken till returen på retursedeln och lägg den överst i paketet.
  3. Kostnad för returfrakt (f.n. 49:- ex moms) justeras i efterhand. När det gäller retur står du för transportrisken, så tänk på att förpacka varan väl.
  4. När vi mottagit returen och godkänt den betalar vi tillbaka pengarna till dig och drar av returfrakten på 49 kr exkl moms. Om det är en reklamation så står vi självklart för alla fraktkostnader.

Ladda ner retursedel här!

Vi hanterar inte byten utan önskar du en ny vara, returnera den du vill returnera och gör en ny beställning i webshoppen. 

Anteckna returkollinummer och spara det tills returen är avklarad, det skall används vid eventuella reklamationer. Om Hejco har orsakat returen står vi för frakten, i annat fall regleras detta i efterhand.

Vi kan ej ta emot returer mot postförskott eller ofrankerat.

Plagg som är specialtillverkade, broderade och/eller tryckta kan vi bara ta i retur om det är fråga om felaktigheter från vår sida.

Transportrisk

När en vara sänds från oss står vi för risken. Vid byte eller retur står du för transportrisken. Anteckna returkollinummer och spara det tills returen är avklarad.

Reklamation

Vid en reklamation ska returavdelningen kontaktas via mail eller telefon 033-20 23. 00.Reklamationer returneras snarast efter att du upptäckt felet. Beskriv noga vad som är fel, markera gärna med något tex tejp.

Vid reklamation av en vara ska en kopia av faktura/följesedel sändas med för att vi snabbt skall kunna behandla ärendet. Kom ihåg arr paketera varorna väl. Om plagget är använt skall det tvättas innan retur. Om så ej är fallet debiteras 100kr/plagg.

För godkända reklamationer betalar Hejco för returportot

Tvist rörande reklamation kan hänskjutas till Allmänna Reklamationsnämnden. Hejco följer nämndens rekommendationer.

Kvalitet

Vårt produktsortiment utvecklas kontinuerligt vilket ibland innebär att den vara du beställt inte stämmer exakt med den du sett i katalogen. Den är dock likvärdig eller bättre. Skulle du ändå vilja returnera varan får du naturligtvis tillbaka både pengarna och returportot. Vi förbehåller oss rätten att bilder och färger kan skilja sig mellan digitalt- och tryckt material och verklig produkt.

Leverans

Dina varor levereras normalt från oss inom en vecka. Du får besked om leveranstiden via orderbekräftelsen. Leverans till offentlig sektor sker mot faktura efter sedvanlig kreditundersökning.

Rätt leveransadress

Leveranser från Hejco sker med PostNord. Vi måste därför alltid ha en gatuadress för att PostNord ska kunna leverera varorna. En gatuadress är till exempel Storgatan 2. Vi kan inte skicka företagspaket till en boxadress. Leverans till privatperson sker via MyPack Collect.

Kundnummer

När du handlar hos oss får du automatiskt ett kundnummer. Du hittar det på fakturan och orderbekräftelsen. Genom att alltid använda ditt kundnummer hjälper du oss att ge dig en ännu bättre service. Meddela oss om eventuella fel i namn- och adressuppgifter. Var också noga med att ange rätt faktureringsadress, leveransadress samt ev. referenskod.

Personuppgifter / Integritetspolicy

Din integritet är viktig för oss. Fristads AB är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som lämnar till oss på Hejco. På vår Integritetspolicy sida hittar du information om var och hur vi hanterar och bevarar dina personuppgifter när du är hos oss. Om du har några ytterligare frågor kan du kontakta vår kundtjänst och som kan berätta mer om hur vi hanterar dina uppgifter.  

Miljö & Ansvar

Vi satsar målmedvetet på hög kvalitet och låg miljöpåverkan. Vi har antagit en miljöpolicy där vi åtar oss att ”verka för att vår produktion ska ske med minsta möjliga miljöpåverkan, samt eftersträva bästa möjliga resursutnyttjande i samarbete med kunder och leverantörer”. Vi är certifierade enligt de internationella normerna ISO 9001 och 14001 som visar att vi har ett kvalitets- och miljöledningssystem som innefattar kvalitetssäkring vid konstruktion, utveckling, produktion, installation och service. Flera av våra plagg uppfyller kraven enligt Öko-Tex Standard 100, en garanti för att plaggen inte innehåller skadliga ämnen eller restprodukter. Detta gäller alla delarna i plagget – garn, tyg, tråd, knappar, blixtlås och etiketter.

Vi rekommenderar att uttjänta yrkesplagg lämnas till textilåtervinning och har själva skapat ett program för det. Titta gärna på https://hejco.se/sv/rehejco där du hittar all information om hur det fungerar.

FTI (F.D. REPA)

Vi är anslutna till FTI – (producentansvar för förpackningar). Företag som är anslutna till FTI betalar förpackningsavgifter efter den mängd förpackningsmaterial som verksamheten genererar. Avgifterna finansierar insamlingssystemet och återvinningen av förpackningarna. Det finns ca 7 700 återvinningsstationer för hushåll runt om i landet.

Din kundvagn(0 artiklar)

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan
30 dagars öppetköp 30 dagars faktura Trygg betalning med Svea ekonomi Snabba leveranser