Frakt 49:- ex moms Fri frakt över 1000:- ex moms Egen förädling Trygg betalning

Villkor Hejco Sverige

BESTÄLLNING

För att handla från Hejcos webshop måste du vara 18 år.

När du har gjort din beställning får du en orderbekräftelse till den e-postadress som du har angivit. Kontrollera din orderbekräftelse noga för att säkerställa att de uppgifter som där anges stämmer. Om orderbekräftelsen är felaktig i något avseende, ber vi dig ta kontakt med vår kundtjänst på telefon 033 20 22 50 eller via e-mail kundtjanst.se@hejco.com omgående.

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och felaktigt angivna priser på vår hemsida och i vår webshop.

BETALNINGSVILLKOR

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Hejco Fristads AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Kortbetalning via Dibs. Vi accepterar VISA och Mastercard. Beloppet reserveras i samband med orderläggning i webshop och dras i samband med slutleverans.

För betalning med faktura offentlig sektor gäller betalning mot faktura 14 dagar från fakturadatum efter sedvanlig kreditundersökning. Organisationsnummer måste alltid anges vid beställning från ett företag eller institution. 

FRAKTVILLKOR

Frakt inom Sverige för order via webshop är f.n. 49:- ex moms. Fraktfritt vid weborder över 1000:- ex moms.  

RETUR- OCH BYTESRÄTT

Om du av någon anledning inte är nöjd med din vara skickar du tillbaka den till oss. Du har full retur- och bytesrätt inom 30 dagar från den dag du tog emot varan. Som konsument har du har enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler rätt att ångra ditt köp genom att du skickar ett meddelande om detta till kundtjänst inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Observera att ångerrätten ej gäller specialtillverkade, broderade och/eller tryckta plagg.Villkoret är att varan är oanvänd samt returneras i originalpåse. Du står själv för kostnaden för returen.

Kontakta returavdelningen på telefon 033-20 23 00 eller e-mail: retur.se@fristads.com för att få en fraktsedel. Denna klistrar du utanpå paketet. Kostnad för returfrakt (f.n. 49:- ex moms) justeras i efterhand. När det gäller retur står du för transportrisken. 

Vi hanterar inte byten utan önskar du en ny vara, returnera den du vill reurnera och gör en ny beställning i webshoppen. 

OBS! En ifylld retursedel måste alltid medfölja returen för att vi ska behandla den. Fyll i orsaken till returen på retursedeln som du laddar hem här. Lägg den överst i paketet.

Anteckna returkollinummer och spara det tills returen är avklarad, det skall används vid eventuella reklamationer. Om du beställer fler varor än en och inte returnerar alla, betalar vi inte tillbaka expeditionsavgiften eller frakten då avgifterna är samma oavsett antalet varor som beställts. Om Hejco har orsakat returen står vi för frakten, i annat fall regleras detta i efterhand. Vi kan ej ta emot returer mot postförskott eller ofrankerat. Återsänd varorna till Fristads AB, Däckvägen 2, 506 49 Borås. Plagg som är specialtillverkade, broderade och/eller tryckta kan vi bara ta i retur om det är fråga om felaktigheter från vår sida. Återbetalning sker så snart vi har erhllit varan i retur. 

TRANSPORTRISK

När en vara sänds från oss står vi för risken. Vid byte eller retur står du för transportrisken. Anteckna returkollinummer och spara det tills returen är avklarad.

REKLAMATION

Vid en reklamation ska returavdelningen kontaktas via mail eller telefon  033-20 23 00, mån-fre kl 8.00-15.00. Reklamationer returneras oanvända eller tvättade till Hejco, snarast efter att du upptäckt felet. Beskriv noga vad som är fel, markera gärna med något tex en tejp. För godkända reklamationer betalar Hejco för returportot. Varan måste paketeras väl och återsändas med en kopia av följesedeln i paketet. Tvist rörande reklamation kan hänskjutas till Allmänna Reklamationsnämnden. Hejco följer nämndens rekommendationer.

Vid reklamation av en vara ska en kopia av faktura/följesedel sändas med för att vi snabbt skall kunna behandla ärendet. Om plagget är använt skall det tvättas innan retur. Om så ej är fallet debiteras 100kr/plagg.

KVALITET

Vårt produktsortiment utvecklas kontinuerligt vilket ibland innebär att den vara du beställt inte stämmer exakt med den du sett i katalogen. Den är dock likvärdig eller bättre. Skulle du ändå vilja returnera varan får du naturligtvis tillbaka både pengarna och returportot. På grund av den tekniska överföringen vid tryckning av katalogen kan det ibland förekomma smärre färgavvikelser.

LEVERANS

Dina varor levereras normalt från oss inom en vecka. Du får besked om leveranstiden via orderbekräftelsen. Leverans till offentlig sekor sker mot faktura efter sedvanlig kreditundersökning.

 

RÄTT LEVERANSADRESS

Leveranser från Hejco sker med PostNord. Vi måste därför alltid ha en gatuadress för att PostNord ska kunna leverera varorna. En gatuadress är till exempel Storgatan 2. Vi kan inte skicka företagspaket till en boxadress. Leverans till privatperson sker via MyPack.

KUNDNUMMER

När du handlar hos oss får du automatiskt ett kundnummer. Du hittar det på fakturan och orderbekräftelsen. Genom att alltid använda ditt kundnummer hjälper du oss att ge dig en ännu bättre service. Meddela oss om eventuella fel i namn- och adressuppgifter. Var också noga med att ange rätt faktureringsadress, leveransadress samt ev. referenskod.

RÄTT LEVERANSADRESS

Leveranser från Hejco sker med PostNord. Vi måste därför alltid ha en gatuadress för att PostNord ska kunna leverera varorna. En gatuadress är till exempel Storgatan 2. Vi kan inte skicka företagspaket till en boxadress. Leverans till privatperson sker via MyPack.

PERSONUPPGIFTER / INTEGRITETSPOLICY

Fristads AB är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Som ett led i vår marknadsföring analyserar vi uppgifter, däribland personuppgifter, kring dina inköp och din aktivitet på våra sidor på sociala nätverk samt vår hemsida. Vår marknadsföring kan därför i många fall utformas så att den passar just dig. Uppgifter som vi analyserar kan exempelvis vara senast gjorda inköp.

Genom köp av någon produkt ur vårt sortiment, registrera ett konto hos oss, beställa vår katalog och/eller besök på någon av Hejcos sidor på sociala nätverk och web samtycker du till sådan behandling av dina personuppgifter som anges ovan. Du kan enkelt genom att skriva till Fristads AB, Norra Däckvägen 2, 506 49 Borås, begära att personuppgifter rättas eller tas bort. Som kund har du också rätt att en gång per år kostnadsfritt få information om vilka personuppgifter som används genom att vända dig till Fristads AB.

MILJÖ OCH ANSVAR

Vi satsar målmedvetet på hög kvalitet och låg miljöpåverkan. Vi har antagit en miljöpolicy där vi åtar oss att ”verka för att vår produktion ska ske med minsta möjliga miljöpåverkan, samt eftersträva bästa möjliga resursutnyttjande i samarbete med kunder och leverantörer”. Vi är certifierade enligt de internationella normerna ISO 9001 och 14001 som visar att vi har ett kvalitets- och miljöledningssystem som innefattar kvalitetssäkring vid konstruktion, utveckling, produktion, installation och service. Flera av våra plagg uppfyller kraven enligt Öko-Tex Standard 100, en garanti för att plaggen inte innehåller skadliga ämnen eller restprodukter. Detta gäller alla delarna i plagget – garn, tyg, tråd, knappar, blixtlås och etiketter! Vi rekommenderar att uttjänta yrkesplagg lämnas till textilåtervinning.

FTI (F.D. REPA)

Vi är anslutna till FTI – (producentansvar för förpackningar). Företag som är anslutna till FTI betalar förpackningsavgifter efter den mängd förpackningsmaterial som verksamheten genererar. Avgifterna finansierar insamlingssystemet och återvinningen av förpackningarna. Det finns ca 7 700 återvinningsstationer för hushåll runt om i landet.

 

Frakt 49:- ex moms Fri frakt över 1000:- ex moms Egen förädling Trygg betalning
Fristads AB – Box 1102, 501 11 Borås, Sverige | Org.nr. 556023-8486
Standardvy | Byt till mobil vy
Stäng