Frakt 49:- ex moms Fri frakt över 1000:- ex moms Egen förädling Trygg betalning

Retur och reklamation

Hur gör jag ett byte?

Om du av någon anledning inte är nöjd med din vara skickar du tillbaka den till oss. Du har full retur- och bytesrätt inom 30 dagar från den dag du tog emot varan. Som konsument har du har enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler rätt att ångra ditt köp genom att du skickar ett meddelande om detta till kundtjänst inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Observera att ångerrätten ej gäller specialtillverkade, broderade och/eller tryckta plagg.Villkoret är att varan är oanvänd samt returneras i originalpåse. Du står själv för kostnaden för returen.

Kontakta returavdelningen på telefon 033-20 23 00 eller e-mail: retur.se@fristads.com för att få en fraktsedel. Denna klistrar du utanpå paketet. Kostnad för returfrakt (f.n. 49:- ex moms) justeras i efterhand. När det gäller retur står du för transportrisken. 

Vi hanterar inte byten utan önskar du en ny vara, returnera den du vill returnera och gör en ny beställning i webshoppen. 

OBS! En ifylld retursedel måste alltid medfölja returen för att vi ska behandla den. Fyll i orsaken till returen på retursedeln som du laddar hem här. Lägg den överst i paketet.

Anteckna returkollinummer och spara det tills returen är avklarad, det skall används vid eventuella reklamationer. Om du beställer fler varor än en och inte returnerar alla, betalar vi inte tillbaka expeditionsavgiften eller frakten då avgifterna är samma oavsett antalet varor som beställts. Om Hejco har orsakat returen står vi för frakten, i annat fall regleras detta i efterhand. Vi kan ej ta emot returer mot postförskott eller ofrankerat. Återsänd varorna till Fristads AB, Däckvägen 2, 506 49 Borås. Plagg som är specialtillverkade, broderade och/eller tryckta kan vi bara ta i retur om det är fråga om felaktigheter från vår sida. Återbetalning sker så snart vi har erhållit varan i retur. 

Ladda hem din retursedel här

Hur gör jag en reklamation?

Vid en reklamation ska returavdelningen kontaktas via mail eller telefon  033-20 23 00, mån-fre kl 8.00-15.00. Reklamationer returneras oanvända eller tvättade till Hejco, snarast efter att du upptäckt felet. Beskriv noga vad som är fel, markera gärna med något tex en tejp. För godkända reklamationer betalar Hejco för returportot. Varan måste paketeras väl och återsändas med en kopia av följesedeln i paketet. Tvist rörande reklamation kan hänskjutas till Allmänna Reklamationsnämnden. Hejco följer nämndens rekommendationer.

Vid reklamation av en vara ska en kopia av faktura/följesedel sändas med för att vi snabbt skall kunna behandla ärendet. Om plagget är använt skall det tvättas innan retur. Om så ej är fallet debiteras 100kr/plagg.

 

Frakt 49:- ex moms Fri frakt över 1000:- ex moms Egen förädling Trygg betalning
Fristads AB – Box 1102, 501 11 Borås, Sverige | Org.nr. 556023-8486
Standardvy | Byt till mobil vy
Stäng