Frakt 49:- ex moms Fri frakt över 1000:- ex moms Egen förädling Trygg betalning

FAQ

När får jag min leverans?

Dina varor leveras normalt från oss inom en vecka. Du får besked om leveranstiden via orderbekräftelsen. 

Till företag levererar vi med Företagspaket. Observera att vi inte kan leverera företagspaket till boxadresser så var noga med att rätt leveransadress är angiven. Vid frågetecken kontakta kundtjänst på 033-20 22 50.  

Vad kostar en leverans?

Fraktkostnad tillkommer på f.n. 49,- ex moms för order som går via webshop. Fraktfritt vid weborder över 1000:- ex moms.

Hur gör jag ett byte?

Du har full retur- och bytesrätt inom 30 dagar från det datum då du mottagit varan. Villkoret är att varan är oanvänd samt returneras i originalpåse. Vid ev frågor kontakta vår returavdelning, telefon 033-20 23 00 öppettider mån–fre kl 8-15 eller e-post retur.se@fristads.com.

Retursedel laddar du hem här. Denna måste alltid finnas med i returpaketet för att vi ska kunna behandla din retur. Lägg retursedeln överst i paketet. 

Kontakta returavdelningen för att få en fraktsedel. Denna klistrar du utanpå paketet. Kostnad för returfrakt (f.n. 49:- ex moms) justeras i efterhand. När det gäller retur står du för transportrisken.

Hur gör jag en reklamation?

Vid en reklamation ska returavdelningen kontaktas via mail eller telefon  033-20 23 00, mån-fre kl 8.00-15.00. Reklamationer returneras oanvända eller tvättade till Hejco, efter att du upptäckt felet. Beskriv noga vad som är fel, markera gärna med något tex en tejp. För godkända reklamationer betalar Hejco för returportot. Varan måste paketeras väl och återsändas med en kopia av följesedeln i paketet. Tvist rörande reklamation kan hänskjutas till Allmänna Reklamationsnämnden. Hejco följer nämndens rekommendationer.

Obs! När du reklamerar en vara ska en kopia av faktura/följesedel sändas med för att vi snabbt skall kunna behandla ärendet. Om plagget är använt skall det tvättas innan retur. Om så ej är fallet debiteras 100kr/plagg.

 

HUR GÖR JAG OM JAG VILL HA TRYCK ELLER BRODYR? 

Vill du ha tryck eller brodyr på dina plagg kontakta oss på kundtjänst på telefon 033- 20 22 50 eller kundtjanst.se@hejco.com så hjälper vi dig. 

 

HUR GÖR JAG OM JAG VILL HA EN ALTERNATIV LEVERANSADRESS? 

Du kan välja en avvikande leveransadress när du väljer att betala via kort. I dagsläget går det ej att välja en alternativ leveransadress när du väljer betalningsalternativ Svea Faktura. 

 

Frakt 49:- ex moms Fri frakt över 1000:- ex moms Egen förädling Trygg betalning
Fristads AB – Box 1102, 501 11 Borås, Sverige | Org.nr. 556023-8486
Standardvy | Byt till mobil vy
Stäng